28 Aralık 2015 Pazartesi

YATIR-KALDIR METODUNDA NASIL SINIFTA KALDIM?

  Çelik gibi bir sinir sistemine sahip olmadığım için kaldım.Tracy Hogg'un Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümeler kitabı Kayra'nın ilk uyku problemleri başgösterdiğinde mucize bulmak umuduyla sarıldığım ilk kitaptır.Kitaptaki birçok fikre can-ı gönülden katılıyorum.Örneğin bebeklerin gerçekten rutinlere ihtiyaçları var,belli bir düzene ihtiyaçları var,evet hayatlarımızı buna göre şekillendirmeliyiz falan ama bence bazı şeyleri de bebeğimizin yapısına göre şekillendirmek lazım.Yoksa benim gibi 3 saatte bir emzircem derken göğüslerinden şırıl şırıl  akan sütün azaldığını görürsün.

   Tracy Hogg'la ilgili kitap özeti vermeyeceğim zaten internette her yerde var.Ben çuvalladığım yerlere birkaç örnek verip,içimi döküp çıkacağım.Öncelikle benim derdim Kayra 3 aylıkken artık gece uykularını 2-3 saatten daha uzun ve kesintisiz hale getirmekti(ha ha şu an 3 saat uyuyunca ne uyudu beee falan diyoruz)zira abiciği daha 2aylıkken falan 6-7 saat uyuyordu ve ben de her bebek öyle uyur sanıyordum.Gece kesintisiz uyumasının sırrı gündüz iyi uyuması.Sonuna kadar katılıyorum.Sonuçta uyku uykunun mayasıdır.Bunun için ne lazım gündüz güzel uyumasını sağlayan bir rutin.Bebecik bir sonraki adımda ne yapacağını bilecek.E ben bunu Arda'da ve Kayra'da zaten yapıyordum.Çünkü uyanık kalabildikleri saat 1,5 saati geçmiyordu-hatta o aylarda daha da kısa-Sonrası da süresi değişen saatlerde uyku ve kalkınca oyun falandı.
  
   Tracy Hogg'un kitabında bu rutinin 3 ve 4 saatlik hali var.Adı da EASY yani Eating(beslenme),Actıvıty(aktivite),Sleeping(uyku),Your time(senin zamanın).1,5-2 saati uyku olan 3 veya 4 saatlik döngüler bunlar.Ben daha ilk beslenme aşamasında zınk diye kaldım.Çünkü mesela Arda emerek uyuyordu.Kayra emerek uyumuyordu ama süt onu mayışık ve uykuya hazır hale getiriyordu ve bence daha uzun uyumasını sağlıyordu.Bir de az az emiyordu ama emiyordu ki kilosu 3 ay önden gidiyordu.Aman atıştırmalık bebek olmasın 3 saatte bir emziriyim diye birkaç gün üst üste ısrar edince sütümün azaldığını farkettim,biiiiir.Kayra uykudan kalkınca hemen emmek gibi bir ihtiyaç hissetmiyor ve çok az emiyordu,ikiii.Ve en önemlisi uyku saaati geldiğinde Kayra'yla karşılıklı birbirimize bakıyorduk çünkü Arda'yı 15 ay boyunca emzirerek uyutmuştum ve emzirmeden nasıl uyutacağım hakkında en ufak bir fikrim yoktu.Ayrıca kitaptaki 3 aylık bebekler için kundak yapın kısmında Kayra çığlık çığlığa ağlıyordu ve benim de çelik gibi bir sinir sistemim olmadığı için o aşamada dağılıyorduk.Kundak yapamayınca uyku öncesi kucakta 5 dakika sakinleştir aşaması olmadı,öyle olunca yatağa koyamadım.Koyunca ağladı.Sırtına pat pat vurunca,kulağına şşşş yapınca iyice dellendi falan derken kan ter içinde odadan dışarı çıktık biz birkaç kez.O yüzden ben yine eski rutinime döndüm.E ile A bizde yer değiştirmiş şekilde devam ettik.4.ayda yatır-kaldır uygularım dedim kendi kendime.

   4.ay gelip çattığında bir umut yatır-kaldır yapıyım dedim.Ama rutinde yine bizde E ile A yer değiştirmiş durumdaydı.Yine birgün Kayra sabah 7 de kalktı.Saat 6 da emdiği için emzirmedim.Saat 8:15 de emzirdim,esnemeye başladı.O aşamada Kayra'yı emzirme sandalyemde 5 dakika hafifçe sallasam uyuyacaktı.Onun yerine ben onu yatağa koydum.Bekliyorum ki ağlıyacak,kucağıma alacağım,susacak,yatıracağım.Onun yerine Kayra 50 dakika boyunca tavana bakıp aauuuuu diye bağırdı,ağlamıyordu gayet sakindi,uyumuyordu da.Ne yapacağımı bilemedim ev işlerini yapmaya başladım.Arada gelip gittim,o uykusu olan çocuk gitmişti sadece aaauuu aaauuu diye ses çıkarıyordu ama sakindi.Alsam mı,şşşşş mı yapsam,sırtına pat pat diye mi vursam,bir yandan da uyku saati geçiyor iyice gerildim ben tabii.1.saatin sonunda uyku sıkıştırdı.Bu sefer mızıldanmaya başladı.Ama karar veremiyorum alsam mı almasam mı?Gerçekten mi ağlıyor yoksa sadece bağırıyor mu?Şimdi alırsam"aaa,bağırınca alıyor"deyip beni kullanmaya başlar sonra da bir kenara atar mı diye deli sorular kafamda dönerken gerçekten ağlamaya başladı.Soru işaretleri kafamdan kalktı ama zaten doğuştan çok az olan sabrım da 1 saatin sonunda tükenmişti ve artık Kayra'nın bana karşı anlayışlı olması gereken saatlere gelmiştik. 1kere kaldırdım,sustu,yatırdım.2.de dudaklarımı ısırmaya başladım.3.de yanaklarımı ısırdım.bu arada Kayracım artık uykusuzluktan feryat figan.4.de baktım Kayra'yı ısırmaya niyet ediyorum hemen bir silkelendim aldım Kayra'yı kucağıma emzirmeye başladım.İkimizde nasıl sakinleştik anlatamam.Tabi normal uyku saatinin üstünden 1,5 saat geçtiği için yorgunluktan 20 dakika uyudu kalktı ve o günkü tüm uykularını da hep az az uyudu.Ben de kitabı başka bebeksel sorunlarda tekrar faydalanmak üzere kütüphanenin en üstüne kaldırdım

    Yani ben yapamadım ama yapanlar var.Bir sürü hikaye okudum.Sabır ve istikrar çok önemli ben sabır aşamasında sınıfta kaldım.Ama daha sonra Harvey Karp'la tanıştım ve onun yöntemleriyle en azından gündüz uykularında iyileşme sağladım.Tracy Hogg'a göre hatalı bir ebeveyn miyim?Evet bazen dibine kadar ama bununla ilgili ve Harvey Karp'la ilgili daha anlatıcak birkaç hikayem var.


    Şimdilik sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder