28 Aralık 2015 Pazartesi

KİTABI YEMİCEKSİN,OKUYACAKSIN

  
   Arda'ya 2 aylıkken kitap okumaya başlamıştım.Aynısını Kayra'da da uygulamaya çalışıyorum.1 aylıkken bez kitaplarla başladık.Önceleri hiç ilgilenmedi.Sonra yavaş yavaş bakmaya başladı.Tutmaya başlayınca da kitabın içindekilerden çok tadıyla ilgilendi.Kitabı eline her verdiğimizde direkt suratına yapıştırıp ağzına götürmeye çalıştığında Arda çok gülerek "Kayraaaa kitabı yemiceksin,okuyacaksın" dedikçe o da gülüp hepsini ağzına sokmaya çalışıyor. 
   Benim bez kitaplarla ilgili sıkıntım sadece resim olduğu için" bak bu kuş,Kayra,bak bu inek" falan deyip geçiştiriyorum.O resimlere bakıp bir hikaye uydurmak gibi yeteneklerim yok.Ama bez kitaplardaki farklı dokulara dokunup onu hissetmesi de gelişimi açısından önemli.
   O yüzden kitap okumak deyince mümkünse benim için birkaç satırdan da ibaret olsa bir hikaye olsun kitapta.Bu açıdan zaman zaman eskiden Arda'ya aldığımız 3-6 yaş arası Tübitak'ın Karlı Bir Gün,Güneşli Bir Gün,Deniz Kenarında gibi seriye ait bir sürü kitap elimizde olduğundan onları okuyorum.Hem resimleri güzel hem de çok uzun hikayeler değil.Bir de okurken incelip,alçalan veya yükselen seslerle okursam daha uzun süre(5-6 dakika)ilgisini kitabın üzerinde tutabiliyorum.
  
    Ama geçen gün bulup aldığım şu yanda gördüğünüz Senin Sesin Hangisi"adlı delikli kitap hem Kayra'nın hem de benim çok hoşuma gitti.Renkler çok  canlı,hayvan figürlerinin çizimleri çok güzel ve dikkat çekici,bir de kitapta en başta kocaman olan delik sayfalar ilerledikçe küçülüyor,bu da kitaba bir albeni katıyor,ben hayvanların seslerini taklit ederken  Kayra çok gülüyor ve ne zaman "hadi gel senin sesin hangisi"okuyalım  desem yüzünde bir gülümse oluyor. Serinin 3 tane daha kitabı var.Onları da bulup almaya çalışıcam.Böyle diyorum çünkü Antalya'da doğru düzgün çocuk kitabı satan yerler bulamadım.Genelde D&R'lardan alışveriş yapıyorum çocuk kitaplarıyla ilgili ama bence buralarda bile bir sıkıntı var.İstediğim kitapları bulamıyorum.Şu meşhur Aç Tırtıl'ı bul bulabilirsen mesela.Yılbaşında İstanbul'dan kitap alışverişi yapmayı planlıyorum.
Çantalı Öyküler: Çalışmayı Çok Seven Vızvız Arı Kitabı-Ç
   Bir de geçen gün buradaki bir çocuk kitapevinden sırf içinde küçük bir hikaye var diye aldığım Vızvız Arı kitabına bayıldı Kayra ordaki vızvız arıyı dakikalarca inceliyor,hikayeyi de kucağımda oturup sonuna kadar kitabın üzerine atlayıp yemeye çalışmadan dinliyor.

   Ben seviyorum kitap okumayı çocuklara.Dikkatini çekmek için bu aylarda zamanlamaya önem veriyorum.Genelde uykudan kalkıp,kendi kendine oyun halısında bir 20-25 dakika zaman geçirip artık sıkıldım mızıldanmaları yapınca alıp okuyorum.En çok o zaman uzun süreli konsantre olabildiğini gördüm.Daha henüz uyku öncesi hadi kitap okuyalım aşamasına geçemedik.Akşamları günün yorgunluğundan mıdır nedir,dinlemediği gibi mızıldanmaya da başlıyor.Uyku öncesi daha çok dönencesindeki müzikler eşliğinde benimle veya babasıyla hafifçe sallanıp dans ederek uykuya hazırlanmak gibi bir rutinimz var,kitap daha bu rutinin içine giremedi.Zaten Arda'da iki yaşına doğru kitap okuyup uyutmalar başlamıştı.


    Şimdilik sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder