23 Aralık 2015 Çarşamba

UYKU EĞİTİMİ SIRASINDA KAYBOLDUK

UYUYAN ÇİZGİ BEBEK RESİMLERİ ile ilgili görsel sonucu                                                                                             Yorgunum,uykusuzum ve artık neredeyse tüm umutlarımı kaybediyorum.Şaka yaptım.Niyeyse umudumu kaybetmiyorum.Kayra bir şekilde geceleri uyuyacak,yani en azından 18 yaşına geldiğinde hala her gece uyanıp bizi istemeyecek.Aslında Kayra'nın en büyük şansızlığı abisinin daha 2 aylıkken geceleri 6-7 saat aralıksız uyumaya başlayan ve her şart ve her koşulda uyuyan bir bebek olmasıydı.Yani Kayra 1-0 yenik başladı.Çünkü önünde bu konuda örnek bir abi vardı ve ben bir bebeğin 6-7saat kesintisiz uyuyabileceğini biliyordum.
    Arda arabada uyurdu,pusette uyurdu,seyahatlerde sanki düzeni hiç değişmemiş gibi uyurdu.Kayra ise en uykusu oldugu anlarda bile arabada uyumaz,pusette uyumaz dayanamayıp uyusa da 35 dakika sonra(evet evet 30 değil kurulu saat gibi 35 dakika sonra)uyanır,daha herhangi bir yere seyahat etmişliğimiz yok korkumuzdan sayesinde.
     Değil 2.ay uzun uyku uyamak ben Kayra'yı ilk 2,5 ay nasıl uyutucağımı çözemedim.Hergün saçma sapan bir yerlerde uyutmaya çalışıyordum.Tam bir yol buldum bu çocuk böyle uyuyor diyordum 2 gün sonra o metot tarihin tozlu sayfalarındaki yerini alıyordu.Geceleri de yanımda yatıyordu zaten,yatağına koymak ne haddimize...Ama şöyle birşey vardı zor uyuyordu lakin ilk uyuduğunda 3 saat sonra da 2 saatte bir kalkıp emip uyuyordu ve ben şu anda o düzene bile razı hale geldim.
   Arda'ya hamileyken ve büyütürken kaynak olarak kullandığım sadece birkaç kitap vardı.Zaten Arda uyku kısmını okuyup gelmişti.Hal böyle olunca ben başladım araştırmaya bu uyku olayı ne yahu diyerek.
   Uykusuzluktan muzdarip her annenin can havliyle internete saldırdığında karşılacağı belli başlı 4 metot var.
   1TRACY HOGG-yatır-kaldır yöntemi(kitabın birçok yerine katılmakla beraber,okurken sürekli suçluluk duymama sebep oldu.Hatalı ebeveynlik kavramı bir dönem içimi yedi.Bununla ilgili birkaç yazı yazmayı planlıyorum.)
   2-FERBER YÖNTEMİ-kontrollü olarak yalnız bırakma-ağlatma gibi birşey(Kitabı okumadım.Yorum yapamıyacağım.Zaten birkaç kez yatır-kaldır yaptırırken bile sinirlerim laçka oldu bunu hiç yapamam diye düşünüyorum.Ama kitaptan övgüyle bahseden bir sürü insan var.Yakın planlarımdan biri de kitabı alıp okuyup,anlamak)
   3-HARVEY KARP-5 kural yöntemi(En çok yarar gördüğüm kitaplardan biri.Keşke doğumdan önce okusaymışım dediğim kitap.En azından gündüz uyku sürelerini buradaki yöntemlerle arttırdığımı düşünüyorum ama geceler hala katran karası.)
   4-KİM WEST-sleep lady metodu(Son günlerde yine uykusuz gecelerin sabahında araştırırken gördüm.Daha önce gözümden kaçmış.Faydalı olabileceğini düşünüyorum.Bugün yarın alıp okuyacağım)
    İşte belli başlı olan uyku eğitim metotları bunlar.Ben Tracy Hogg'la başlamaya çalıştım.Harvey Karp'la devam ettim.Galiba olucak artık derken bu gece 2:30 dan sonra yarımşar saat arayla falan uyandı Kayra.Saat 5 gibi biraz ağladığımı hatırlıyorum uykusuzluktan.Bu yöntemleri ilerleyen günlerde nasıl denediğimi ve nereleri yapamadığımı yazacağım zaten.Uyku eğitim gerekli mi?Bilmiyorum.Sadece birşeyleri değiştirmem gerekiyor onu biliyorum.Hergün aynı şeyi yaparak her gece farklı sonuç almayı ummak saçmalık.Bu gece de aynı döngüyü yaşayacağız.Ve her hafta bir önceki haftadan vahim hale geliyor farkındayım.
   Ama açık yüreklilikle yöntemler arasında kaybolduğumu söyleyebilirim.Öyle ki gece rutinlerimize Harvey Karp'la başlıyoruz.Beyaz gürültümüzü açıyoruz,güzelce emziriyoruz bu arada emzirme sandalyesinde çok hafif sallanıyoruz,yarı uyur halde yatağına yatırıyorum o arada kollarını hafif kundak yapıp sabitliyorum veee 3-4 saat uyumasını bekliyorum.1-2 saat sonra uyanıyor.Hemen kaldırmadan önce elimle sakinleştirip yeniden uykuya dalmasını sağlamaya çalışıyorum tıpkı sleep lady'deki gibi.Olmuyor.Ağlamaya başlıyor.Yan çevirip sırtına hafifçe vurarak şşşşş sesi çıkarıyorum sakinleşsin diye.Hooop Tracy Hogg'dayım.E ozaman bari birkaç kez yaıtr kaldır yapiyim diyorum.İşler çığrından çıkıyor.Babaya diyorum ki "Göğüste uyutma pozisyonunu al."Hafif dikleşiyor babası,emziriyorum yarı uyur halde babanın göğsüne koyuyorum.Onlar sessizce uyurken ben de yanlarına uzanıp bir geceyi daha tüm metot sahiplerine selam vererek ve 2 saat sonra kalkmak üzere noktalıyorum.

     sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder