22 Ocak 2016 Cuma

RUTİNİN DIŞINDA BİRGÜN

Bugün yoğun,bugün sıkıcı,nasıl olduysa 5 dakika ara buldum yazıyorum.Arda karne alıyor bugün.Biz de 2 haftalık tatilden istifade anneanne,babaanne ziyareti yapacağız.Babaanne,dede Kayra'yı ilk doğduğu gün görmüşlerdi.Çocuk evlenmeden bir daha bir görsünler istedik.Ama gıcık oluyordum tek çocukla seyahatte bavul hazırlama işine ve şimdi fena halde gıcık oluyorum 2 çocukla bavul hazırlama işine.Yani zaten benim bugün yapıcak başka hiiiiç bir işim olmasaydı da bir tek bavul hazırlama stresi yeterdi bana.Ama dün akşam aynada saçımın dibindeki beyazların artık çok da saçımın dibinde olmadığını,bir 4 cm falan gözüktüğünü görünce Kayra'yla kuaföre gitme cesaretini göstermeye karar verdim.Sonra şu doğalgaz hikayesi var.Ekim ayından beri giderek bir efsaneye dönüştü bizim eve doğalgaz gelmesi,sonunda galiba bugün peteklerin içinden sıcak su akıcak.Ve tabiki adamlar son golü atmak için tam da bugünü seçtiler.Bundan önce 9 kere yaptıkları gibi.Sonra Arda'nın okuluna karne törenine gidicez yine Kayra'yla,ordan da Arda'nın "NOOOOLUR anne" diye yalvardığı yemeğe gidicez arkadaşları ve anneleriyle,ordan da saat 5 te Arda'yı piyano kursuna bırakıcam 5-6 arası.Bu arada Kayra'nın 2 saatte bir uyması gereken uykuları ve uyumazsa nasıl huysuzlaşacağı durumu var.Eve gelicez,yemek,çocukların banyosu,uyutulması,bavul hazırlama,arada tekrar uyanan Kayra'yı uyutma çabaları ve İstiklal Marşı,kapanış.

Şu an hangi durumdayım?Sabah cuma günleri benim arkamı toplamaya gelen Gülcancım aradı."Parmağımı sıkıştırdım istersen gelmiyim,istersen de gelip elim suya girmeyecek şekilde evi toparlıyım" dedi.Normalde istemem böyle bir durumda onu yormak ama bir de bugüne bavula girecek eşyaların ütüsünü sıkıştaramayacağım için "ütü için gelir misin?" dedim.Geldi sağolsun.Benim kuafördeki randevum saat 9 du.Plan 8:30 Kayra'yı arabaya koyma,uyutma,o uyurken de en azından yarım saat saçları boyatma,uyanırsa zaten problem olmaz ama uyumadan gidersek ortalığı ayağa kaldırır.Olan neydi?Gülcan'ın geç gelmesi,bizim evden 9 da  çıkmamız.Mecbur uyutucam ama gerginim.Çünkü arabada öyle hemen uyumaz dediğim çocuk 10 dakikada gözleri kapadı.Dedim ki bu iyiye işaret bugün herşey güzel olucak.Ama keşke arabanın kapısını Kayra'yı indirirken sert kapamasaydım.Uyandı.Sadece 12 dakika uyudu.Dedim bittim ben.Durmaz orda.O da ne herkes beyefendinin etrafında pervane olunca,bizimki bir neşe bir neşe herkese gülmeler,kahkahalar,ona bakıp gülmeyeni de yadırgıyor,bakıyor dik dik. O arada Kıvanç'ı aradım dedim Gülcan çıkıcak birazdan,doğalgazcılara söyle 2 ye kadar gelsinler ben yokum sonra evde.Dedi ki 11-12 arası gelicekler.Saç boyası oldu,yanına bonus manikürde yaptırdım aylardan sonra.Çıktım eve geldim ki canım Gülcan sadece ütüyle yetinmemiş evin haline acıyıp bir de süpürüp,vileda yapmış.O sırada Kayra esnedi,uyur mu dedim adamlar gelmeden.Çünkü adamlar tam onun uyumasına 5 dakika varken gelip,uykuyu en az bir saat sonrasına attırma yeteneğine sahiplar.Daha önce dokuz kere öyle oldu.Kayra uyudu,adamlar tabiki saat 12:30 itibariyle hala yoklar.Kayra 3 gündür ilk defa 45 dakikadır uyanmadan uyuyor.Gülcan evi ev yapıp gitti.Dangoz adamlar yine dedikleri saatte gelmiyorlar şu an ve ben durup dururken boş kaldım.Nerdeyse kahve yapıcam kendime,öyle mutluyum.Günün 2.yarısı az sonra başlıyacak.İyi mi olucak ne?
  
Aslında bavul hazırlardım ama Kayra'nın yattığı odada kaldı,giremicem şimdi.Aman Allah'ım ezan okumaya başladı.Bu demektir ki Kayra gözlerini açıcak.Kaçtım ben...


2 yorum:

  1. Ay o kahvenin güzelliğini burdan hissettim. Cok iyi biliyorum o tip kaos gunlerde insanın gününü aydınlatan minik gelişmeleri. Kolay gelsin:) seyahatler keyifli geçsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))Evet o dakikalar süperdi.Ama 7'den sonra arkama motor taktım resmen.Az önce bavul hazırlamada bitti ama ben de bittim.sevgiler:)))

      Sil